Bedrijfsbezoeken jeugd
164
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-164,bridge-core-3.1.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
Rol

Projectleider

Datum
Bedrijfsbezoeken jeugd

Hoe zorgen we voor toekomstig personeel in onze tuinbouwsector?

Namens het Agrarisch Ondernemersfonds Noordwijk geef ik vorm aan dit nieuwe educatieproject. Basisschoolkinderen van groep 6/7/8 gaan op bezoek bij een kwekerij; want onbekend maakt onbemind.

 

Doel:

Kinderen bewustmaken van de bloemen en het groen in hun omgeving en ze te enthousiasmeren over de sierteeltsector.

Het programma bestaat uit een bedrijfspresentatie, rondleiding en een ‘Grow Your Own’, waarbij de beste ‘kweker’ een prijs ontvangt.

 

Resultaat:

Ruim 500 kinderen zijn geënthousiasmeerd over de sector en meer dan 100 publicaties over de bezoeken verschenen in consumenten- en vakmedia.

Zo zijn, naast de kinderen en de leerkrachten, ook de consument en het vak geïnformeerd.

Dit is de kracht van het project: het werkt twee kanten op.